zondag 11 september 2011

Muffins

Thoms crechetijd zit er definitief op, terwijl hij nog niet helemaal naar school kan. Zo kan het gebeuren dat Lieke naar de creche gaat en Thom thuis blijft. Beiden zijn daar niet gelukkig mee. Als ik Lieke 's ochtends vraag met wie ze gaat spelen op de creche vandaag, antwoordt ze stellig: 'Met Thom.' Als ik haar eraan herinner dat Thom niet meer naar de creche zal gaan en haar nogmaals vraag met wie ze zal gaan spelen, reageert ze geïrriteerd: 'Alleen met Thom!'

Als Lieke eenmaal op de creche zit, begint Thom te huilen: 'Ik mi-hi-hi-his Lieke zo erg!' Muffins dan maar :-)





Lief, twee van die kindjes die niet zonder elkaar kunnen. Toch denk je daar als moeder het jouwe van. De laatste tijd hebben ze namelijk wel erg veel ruzie, vanwege zaken als 'Ik was daarmee aan het spelen/Die is van mij/Ik mag het eerst/Nee, dat moet niet zo/Jij mag niet pesten' enzenzenz. Lieke heeft zelfs een deuntje dat ze opdreunt als ze Thom te snel af is geweest en waarmee ze hem direct op de kast krijgt: 'Na na na na na'.

Laat ik nu dus bijna gedacht hebben dat een dagje zonder elkaar wel even lekker zou zijn..

Geen opmerkingen: