maandag 27 februari 2012

Tut

Voor Sinterklaas vroeg ze schoenen. 'Heel veel schoenen.' Onlangs kreeg ze van Erwin en Eva een houten kassa. Favoriet is de meegeleverde creditcard.

Ze weet precies welke kleren in haar kast ze mooi vindt. En welke niet. Ze let op wat ik draag. Soms zegt ze ineens: 'Wat ben je mooi, mama.'

'Ik vin je lief', zegt ze tegen de mensen die ze graag mag. 'Sohhy, mama', zegt ze als ik boos op haar ben. Laatst, toen we het hadden over GEVOELENS, vroegen we haar of ze weleens verdrietig is. 'Ja', antwoordde ze, 'als mama boos is.' Op Rolfs vraag of ze ook verdrietig is als hij boos op haar is, schamperde ze: NEE.

Soms wordt ze 's avonds wakker en komt ze huilend naar beneden. Wij horen dan het gebonk van haar billen op de trap. 'Och, heb je gedroomd?' -en dan mag ze even bij ons komen zitten. Zodra ze terug moet naar bed, verschijnt het pruillipje weer: 'Maar, MAMA, ik moet HUILEN!!'

Ze speelt graag met poppen -luier aan, luier uit. Favoriet is nog altijd haar bruine pop. 'Want die stinkt niet.' Hè?? Mijn oude pop blijkt wel te stinken.

Ze is onze mooie tuttebel.

1 opmerking:

Unknown zei

It's very beautiful blog, I'm happy to visit your blog baring asset management careers
regards