dinsdag 8 december 2009

Sinterklaas Kapoentje

Er was geen ontkomen aan, ineens was Sinterklaas overal.

Het begon met een bezoekje van Sinterklaas aan kantoor. Omdat Thom bang is voor Sinterklaas, vertelde ik hem dat ik had afgesproken met wat collega's en vroeg ik hem of hij zin had om mee te gaan. Eenmaal op kantoor aangekomen was daar, huh, Sinterklaas! (inderdaad, ik heb mijn bloedeigen zoon om de tuin geleid). Thom was not amused: 'Kantoor niet leuk!' en 'Thom huis!' We bleven, en uiteindelijk heeft Thom genoten. Op het laatst heeft hij zelfs op zijn stoel staan mee swingen met de muziek.

Nog niet bijgekomen van het avontuur op kantoor, deed zich de volgende uitdaging voor: Sinterklaas op de creche (ditmaal dus een confrontatie zonder ouders waar je je achter kunt verschuilen). Het ging goed. Thom heeft zelfs bij Sinterklaas op schoot gezeten (want als je beste vriend dat durft, dan kun jij niet achterblijven).

Toen ik Thom 's avonds vroeg wat hij had gevonden van Sinterklaas op de creche vertelde hij me dat Sinterklaas niet klein is (en dat mag je wel verwachten als je dagelijks 'Dank u SinterklaasJE' zingt). Verder vond hij Sinterklaas niet leuk, maar Zwarte Piet wel.

Vervolgens vierden wij Sinterklaas bij opa en oma. Oma had een mooie Sinterklaas-tafel gemaakt.



En Thom mocht Sinterklaas-koekjes versieren.

1 opmerking:

De Spiekers zei

Leuk!! (Enne: om de tuin leiden... dat hele Sinterklaasgebeuren is één grote bedriegerij dus dat kan er ook nog wel bij haha)